Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Wednesday, January 2, 2013

01/01/2013- First post of 2013

HAPPY NEW YEAR!
Semangat baru, azam baru, hidup baru
Be nice to me 2013!

Salam. Hye

Jumpa lagi kita 2013. Alhamdulillah. Post pertama untuk tahun ni. Yeay! 4 tahun dah umur blog. Lama kan? Tapi setahun dua ni je baru aktif rasanya. Kalau ada idea tulis, kalau tak ada bersawang la blog ni. So di hari pertama 2013 ni, aku ada dapat satu message dari seorang adik dari Leicester juga. Kebetulan masa tu aku tengah berfikir2 tentang diri sendiri. Biasalah kan, time study la ada je benda nak lintas. 


See! Benda ni kebetulan taw. Benda salah satu terlintas di fikiran. Betul la kan? Kalau kita nak anak yang berperangai elok, mestilah datangnya dari si ayah yg elok jugak kan? 

Bagi aku senang je. Aku totally cari lelaki yang macam Abah aku. I don't want to know how my father was but I just very adore who is he now. Abah aku memang nampak garang tapi pukul, cubit, jentik and rotan aku and adik-adik aku pun tak pernah taw. Still jadi manusia juga aku and adik-adik aku. Yang aku tahu abah and mama memang bermula dari zero masa diorg kawin tapi sekarang alhamdulillah. Mana nak dapat pasangan macam tu sekarangkan? Mesti kalau tak parents tolong, porak peranda la rumah tangga orang sekarang. Okay. Habis situ.

Agak-agak senang tak nak cari lelaki yang macam abah? Senang tak senang la tapi aku rasa aku dah pernah dan mungkin dah jumpa. Dia ni cool je. Tak pernah nak marah aku tapi yang marah sebab dia bila marah meletup. Tu pun past a few month punya cerita la. Lagi satu, dia ni ikutkan je apa aku nak. Sama macam abah. Nampak je cam nak tak nak bagi tapi finally dapat gak! Aku nak cari orang yang macam abah sebab aku terlalu kagum dengan abah dengan apa yang dia dah ada sekarang. Bukan dengan aku je abah akan bagi apa aku nak, tapi dengan adik-adik aku pun dapat apa mereka nak. Benda yang kami nak mesti la logik kan? Tak la mintak bukan-bukan macam baru tukar handphone semalam, esok mintak lagi. Kena la logik kan. Kami tak dimanjakan dengan harta. Itu yang penting. Even jarang kumpul satu family, tapi kalau kumpul satu family mesti memang sangat best.

Ok lah. Tak nak cerita panjang. Nanti sedih. Dah la tengah homesick ni. Orang duduk jauh la katakan. Sebelum tu, aku actually tak berapa rapat sangat dengan abah taw. Semenjak setahun ni rapat jugaklah. Abahlah yang bagi nasihat and naikkan semangat aku masa aku kehilangan Mr Gajah. Abah and mama jugak yang tahu apa nak buat bila aku down. Tak nak cakap dah. Shhhhh.. See you in the next post!

Inilah Encik Shahimi Abdan dan Puan Siti Fatimah Mahmud


P/s: Post ni macam hint kan untuk sesiapa. So, ini tak bermaksud orang tu kena berubah untuk menjadi seperti Abah saya. Okay? :)

No comments: