Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Friday, October 5, 2012

Padah Ikutkan Marah

Yeah..
Its been a week I at Leicester..
How's Leicester? Wow.. Best! :)

Salam. Hi!

Padah ikutkan marah? Yup. Pada saat ini aku sangat marah pada diri sendiri. (Skema ayat aku..haha). Yup. Aku student di Leicester dan mendapat tajaan dari MARA. So, apa kene mengena dengan topik? Alkisah macam ni..

Sejak2 aku di patahkan hati oleh seorang lelaki, aku tekad untuk menjadi lagi bagus dari dia. Ya. Aku tahu dia tak tahu dan akan tahu sekarang. Since aku hilang dia, aku bangun dari seorang yang lemah, dari seorang yang terlalu bergantung, dan dari seorang yang patah kaki, menjadi seorang perempuan yang alhamdulillah boleh bangun semula. Dari aku bangun balik sebulan selepas ditinggalkan tu, aku mendapat tawaran MARA dan aku sungguh2 untuk ke luar negara. At first aku nak pergi Aussie tp tak ada rezeki so aku give a try to UK dan alhamdulillah semua berjalan lancar.

Tapi semua ini aku buat sebab aku nak buka mata seseorang. Aku punya niat dah salahkan? Tu la aku kata padah ikutkan marah. Sebab dia dr oversea so aku nak compete dengan dia jugak tp cara aku salah. Aku sepatutnya buat dengan hati yang ikhlas bukan dengan niat nak berlawan atau menunjuk. So sekarang apa jadi kat aku? Hari-hari nangis sebab rasa cara aku ni salah but I cant turning back because I am here already. 

Now what I can say is, supposedly buat sesuatu kena ikhlas dan niat kena betul. Niat kerana Allah Taa'la. Insyallah semua yang keruh akan bersih dan suci. Apa pun niat melambangkan cara. Jika salah niat, maka salah la apa yang kita buat.


4 comments:

Jaja BueNo Bahari said...

alaa nanai...tape..blaja dr kesilapan..yg mne dah diteruskn teruskn je.....dont give up k...:)

Nani Shahimi said...

tu la ja.. insyallah.. Thanks ja.. :)

unloacated_ayue said...

leave ur past to begin ur new day today with no doubt or fear..ok babe..

Nani Shahimi said...

Ok ayu syg. Insyallah. Everything will change after a year. aminn