Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Thursday, June 14, 2012

Radio mengejek?

Lagu sedih time tengah sedih,
Lagu cinta time tengah angau cinta,
Lagu Negaraku time tengah patriotik! Eh..

Haha.. Hye all. Pernah tak rasa time dalam kereta or time kat rumah dengar radio, tiba-tiba rasa radio tu mengejek kamu semua. Pelikkan? Pengalaman aku la kan, time tu di ambang kejatuhan sebab baru putus cinta, tup tup balik kerja ke pergi kerja ke, buka je radio berderet-deret lagu putus cinta. One day tu time nak pergi kerja, as usual, masuk kereta buka radio boleh pula lagu, Katy Perry-The One That Got Away. Cool lagi. Aku tukar la channel, lagu Ramlah Ram-Sesaat kau Datang. Eh! Kau ni radio dah kenapa? Cool..cool.. Aku tukar la next channel dengan harapan lagu menggembirakan aku. Tup tup lagu Suki-Terlalu Mencintaimu. Ni over ni radio! Aku cam dah naik geram ni. Kau ni mengejek ke apa? Sabar je la. Tolong la ada satu frequency yang membawa lagu gembira. Tapi.. Tak ada! Ceh. Hadap je la dengan lagu-lagu sedih ke apa tu. 


Tak habis kat situ sebab time balik kerja pun benda sama and lagu sama berlaku. Geram lak aihh.. Kadang-kadang kita rasa radio tu mengejek. Tapi hakikatnya time kita tengah down, baru ditinggalkan, atau putus cinta, semua benda kita buat serba tak kena. Semua lagu kita dengar kita rasa sedih. Tapi kita perlu kuat untuk terimz hakikakt. "Ingat Allah tu maha adil" Itulah nasihat seorang kakak yang aku kenal kat BTN dan akan fly ke UK nanti. insyallah. So, aku pegang kata-kata tu. Aku tak minta Allah balas tp cukuplah sekadar beri petunjuk dan peringatan.

P/s: Perempuan jangan tunjuk lemah di depan lelaki kerana itulah senjata yang membuatkan kita jatuh tergolek-golek nanti. :-)

No comments: