Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Wednesday, June 13, 2012

Fikir pendek!

Buat tanpa fikir panjang,

Bila dah jadi then menyesal,

Itulah NANI!


Aish. Macam mana la nak berubah ni. Biasalah kita manusia yang naif, sering alpa dengan kebahagian yang ada. Tapi sampai bila nak macam ni kan. Lepas buat baru nak menyesal. Menyesal tu satu perasaan yang sangat ditegah. Aku pernah dengar ustazah aku ada cakap, "Bila kita menyesal, nyawa kita akan makin pendek". So, menyesal tu sendiri memang bukan perasaan yang elok.


Then macam mana kita nak elak sesuatu perkara tu terjadi sebelum kita menyesal? Biasalah, kita kena berfikir panjang sebelum buat sesuatu. Memang la masa kita nak buat, kita akan rasa happy dan satu kepuasan. Tapi kita kena fikir balik, benda kita buat tu akan mendatangkan kebaikan atau keburukan. Keburukan bukan saja dari segi barang atau benda tapi dari segi hati dan perasaan juga.


So, sebagai nasihat kepada diri sendiri dan kawan-kawan, buatlah sesuatu menggunakan akal fikiran tapi bukam dengan hati dan nafsu.


P/s: Ex is an ex. You can not get my attention and love anymore. Do realize that!


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: