Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Saturday, May 26, 2012

CATWOMAN!

#Khas untuk mereka bernama PEREMPUAN

  • Aku dah tak ada hati dengan kau!
  • Aku tak pasang cip pun dalam badan kau, asal susah sangat nak lupakan?
  • Kita over ok!
  • We had a great moment before, but sekarang dah tak boleh buat apa.
  • Cari je la orang lain.
  • Dulu boleh je cari bf lain lepas clash, ni nape tak boleh lak?

Hye all. 

Pernah tak dengar ayat macam ni dari seorang LELAKI? Perempuan memang dilahirkan dengan hati yang lembut dan sensitif. Sekali disakiti, dan dikasiri, memang hati mereka susah nak pulih. Sama juga bila seseorang perempuan tu dah menyayangi seseorang. Dia tak perlukan reason untuk menyayangi seseorang TAPI kenapa manusia bernama LELAKI agak senang untuk terima sesuatu yang agak berat? Sebabnya, lelaki memang dilahirkan dengan hati yang kuat dan agak keras. So, tak payah questioning semua ni.

Sebagai seorang perempuan yang pernah dengar ayat seperti diatas secara lisan dan secara face-to-face tanpa mengalirkan air mata di depan lelaki, memang perempuan tu bagi aku agak kuat dan cekal. Tak ada siapa yang akan boleh terima perkara tersebut dan tak ada siapa terfikir untuk menghadap perkara itu. 

"Sakit yang terpaling sakit (selain mati) adalah apabila orang MENYAKITI hati kita"

So, sebagai seorang perempuan, kita perlu kuat dan tabah untuk apa jua yang terjadi. CATWOMAN ok? Kalau kita tak positif kan diri kita sendiri, siapa nak tolong kan? Cubalah yang terbaik untuk jadi yang terbaik.

P/s: Jangan letak harapan dan jangan membuang air mata untuk orang yang tak sepatutnya. Jodoh rahsia ALLAH!

No comments: