Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Saturday, May 19, 2012

Nasihat Seorang Kawan

Lain kawan, lain perangai.
Alhamdulillah sebab kawan-kawan saya semuanya...
BEST!  :)

Hai! 
Time tu aku tengah lepak-lepak dengan adik then tiba-tiba "1 new message received from ChaCha". Ok! kelam kabut buka ingat ada apa. Tengok-tengok...

" I just read this.. 10 Langkah Menangani Bekas Kekasih..."

Haa. Kena kau Nani! haha. Comel je cara kawan aku ni kan? Nama dia Cha. Dia bagi aku tips untuk Ex aku. Aish. Sebak lak aku baca. Antara  Langkah-langkah Menangani Bekas Kekasih adalah:

  • Jangan merayu
  • Beri ruang
  • Bertenang
  • Berfikiran positif
  • Jangan terlalu mencuba
  • Jual mahal
  • Bercantik-cantik
  • Jalin hubungan baik
  • Buatkan dia merindui kamu
  • Percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan

Memang la ada antara yang aku memang dah buat tapi ada perkara yang aku tak mampu buat. Kadang-kadang benda-benda ni depends dengan orang yang macam mana kita berdepan. Kalau orang tu layak untuk kita tunggu dan menjalankan langkah ni, kita perlu buat. Kalau tak, abaikan je la.

Anyway, thanks to my beloved Chacha sebab ingatkan aku benda-benda ni. Insyallah aku akan cuba buat yang terbaik demi diri aku sendiri.

No comments: