Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Tuesday, May 8, 2012

Manusia oh Manusia

Pelik aku dengan manusia sama jenis ni,
" Rambut sama hitam, hati lain-lain "
Setuju!

Apa perasaan anda bila dalam tahun yang sama, macam-macam perkara buruk berlaku? 
  • Pasangan hilang meninggalkan kita
  • Seseorang yang bernama "kawan" memutuskan tali persahabatan gara-gara lelaki
Itu yang buruk, tapi yang buruk ada baiknya. Biasa la, nama pun kehidupan kan. Tapi kat sini, aku just tak faham dengan situasi sekarang. Eh, kawan, logik ke aku nak "rampas" manusia setakat kerja kat tempat awak tu and sebaya dengan adik aku lak tu? And logik ke perkataan "bercinta" tu untuk kes aku dengan bf kau yang dulu? Hadohai. Macam-macam la. Sebab lelaki boleh jadi macam ni. Tu lagi la buat aku rasa macam, "You deserved that".

Kawan,

Bila tanya perasaan aku sekarang kat kau, aku akan cakap, Yup aku sedih sebab hilang kau TAPI perasaan marah lagi membuak-buak sebab kau buta dengan kebahagiaan sekarang. Aku tak kisah kau bahagia tapi aku nak kau fikir balik tentang lelaki yang aku boleh katakan bodoh sebab buat benda ni jadi macam ni. Aku tahu kau baik sebab kau buat teruk macam mana kat lelaki pun, lelaki yang sanggup kutuk kau, boleh datang sujud kat kaki kau balik. Maybe sebab kau baik, sebab tu diorg tak nak lepaskan kau.

Tapi ingatlah, aku pernah pesan, dua kali, dua kes yang berlainan dan dua lelaki yang tak sama, "Tinggalkan je dia tu, dia bukan baik pun" Aku cakap macam tu sebab I meant it but u still ignore it and sekarang kita jadi macam ni. Kalaulah aku tahu akan jadi macam ni, dari dulu lagi aku tak biarkan kau cacat, tapi aku biarkan kau hanyut dengan lelaki tu.

Jangan cakap aku aibkan kau ke apa ok, aku tak pernah sikit pun buka aibkan depan lelaki-lelaki tu TAPI kau kena tahu, lelaki-lelaki tu banyak buka aibkan kau kat aku, aku senyapkan je sebab aku taknak kau malu. And bila kau tanya kenapa aku tak bagitahu kau, sebab aku kat tengah-tengah and aku nampak kau dengan pasangan sekarang makin ok, so aku tak rasa kau berkawan dengan lelaki tak guna tu and aku biarkan cerita aku yang patutnya tolong kau camtu je.

Its ok, kawan aku sekarang pesan,"Biarkan je Jangan layan and this is the best time untuk kau lepaskan diri dari dia" So thats ni salah satu sebab aku tak bereffort nak mntak maaf and bila aku baca semua yang kau cakap pasal aku, lagi la aku rasa, YUP, KAU TAK SEPATUT JADI KAWAN AKU. KALAU AKU TAHU, LEPAS DIP LAGI AKU TINGGALKAN KAU. Jangan guna perkataan KALAU kerap sangat. Benda dah jadikan

Ok lah, Tak mampu nak bebel panjang tapi dah panjang pun. So, conclusionnaya, aku tak nak ambil tahu sebab kita jadi macam ni sebab lelaki yang patutnya kau buang kat tangki najis. Jangan risau, sekelumit pun tak ada perasaan perampas dalam kamus hidup aku. Bf kau sekarang, jangan risau, kau kan hebat, takkan la dia nak lari. 

P/s: Sehebat mana pun kita, sebahagia mana pun kita, ingatlah apa yang orang buat kat kita. Hargai semuanya. "Kawan aku memang kau sorang je. Puih!" (Sakitkan bila dengar cmtu?)

No comments: