Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Sunday, April 15, 2012

Peranan Lagu

Lagu?
Hanya beberapa rangkap ayat sahaja.
Apa peranan lagu??

Salam.. Hye guys! Sebelum ni aku ada post tentang Song in a Life. Ingat tak? So, ini bukanlah sambungannya. Aku memang tetap berpendapat sesebuah lagu tu mampu buatkan orang lebih bersemangat, tenang, mahupun sedih. As an example,
Ada seorang kawan aku ni, dia baru je dikecewakan. Tapi alhamdulillah tu just sementara sebab dia pandai buatkan diri dia adapt dengan keadaan baru walaupun dah tiada orang disisi. Dia di support kuat oleh family dan rakan-rakan baik. One day, time dalam kereta, on the way balik kerja, dia dengar sebuah lagu ni.

"Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati
Tapi ku ikhlas melepaskanmu
Karena aku manusia biasa"

Atas ni adalah salah satu rangkap lirik tersebut. Start je dengar lagu tu, dia semakin kuat utk terima semuanya. Dia yakin kalau hilang yang ini, mungkin akan datang yang lebih baik. Amin

Betulkan aku cakap, lirik lagu memainkan peranan. Katalah time tu anda semua tgh bercinta, dengar long sove je dah teringat kat pasangan. Begitu juga sebaliknya. So, hebatkan komposer yang buat lagu dan juga artis yang menyanyikan. Masing-masing memainkan peranan yang hebat dalam membuat kita tersentuh dengan lagu mereka.Sini, aku attach lagu yang memainkan peranan besar dalam hidup kawan aku ni.


P/s: Can I know why? Just a more logic reason not a very ridiculous one. TQ~

No comments: