Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Thursday, January 12, 2012

Setia.. Susah ke?

Between boy and girl,
Siapa paling setia dengan partner?
Girl kot.. Boy la rasanya..

Setia.. memang nampak senang. Tapi sesiapa yang pernah melalui alam percintaan ni, kalau tak ada kes pasang lain, curang, keluar dengan orang lain, memang tak sah. Gaduh pasal orang ketiga ni memang selalu kita dengar. Baik yang bercouple, bertunang, mahupun orang yang sudah berkahwin. Kenapa susah sangat nak setia ye? Selalunya, between lelaki dan perempuan, siapa paling setia? 

Masing-masing mesti ada jawapan sendiri. Biasanya ikut pengalaman la kan? Aku equal. Aku tak rasa lelaki senang nak setia, (Bukan sebab aku perempuan) TAPI tak aku nafikan perempuan pun susah nak setia. Maybe  ada sebab kenapa mereka yang kurang setia ni nak stick kat bf/gf dia sahaja. Kita pun tak tahu hal couple tu sendiri. Kadang-kadang mereka dah try sehabis baik untuk setia, tapi mereka cari orang lain juga maybe di atas beberapa faktor, antaranya:
  • Partner start cari orang lain, then dia pun sibuk cari lain sebab nak balas balik
  • Bosan dengan partner sendiri sebab busy maybe...
  • Sifat suka berkawan sampai lupakan partner tu menebal
  • Tak sedar diri dengan diri sendiri
  • Fikirlah sendiri kepada sesiapa yang pernah mendua, mentiga atau membeberapakan partner anda ok!
Pelikkan? Kenapa perlu ada orang lain dalam satu relationship tu? Bf/Gf kan ada. Susah senang, gembira sedih, suka duka kan boleh share sama-sama. Tapi kenapa nak kena ada orang lain. Bukan susah ke nak jaga ramai-ramai kalau kita ada ramai bf/gf. Tak kisahlah kalau satu kita panggil SAYANG, satu lagi BABY, satu lagi MA ke PA ke, yang satu BF/GF, yang satu SCANDAL, yang satu BESTFRIEND kononnya. Kenapa perlu banyak-banyak terms tu. Baik focus kat seorang shj, kan lagi senang. Kepala pun tak pening.

P/s: Me my ownself pernah lalui benda ni, baik jadi yang setia mahupun sebaliknya. Setia sangat pun ada sakitnya bila dapat tahu partner kita tak seperti kita. So, fikir-fikirkanlah sebelum bf/gf bertukar gelaran kepada husband/wife. Kalau dah perangai sebelum kahwin pun dah gatal sana sini, lepas kahwin macam manakan? Renungkanlah......


"Nak cari pasangan yang setia memang susah,hargai mereka yang sangat setia kepada anda sebelum dia membuat apa yang anda buat..iaitu CURANG!"

No comments: