Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Wednesday, December 5, 2012

Student Kembali

Busy week
Busy month
Busy life

Salam. Halloo..

Lama rasanya tak update blog ni. Ada la dalam 3 minggu kot. Tu la busy sikit. Lagi-lagi tinggal seminggu nak cuti. Yeay. Tapi hidup memang tak keruan la. Dulu before plan nak further study, ada lecturer aku kata, "Master tak susah la. Degree lagi susah." Erk. tapi apakah yang aku alami sekarang? Susahnya aku rasa. Even class schedule tak fix sangat tapi sebab banyak assessment. 

Apa beza assessment time diploma/degree and master? Bezanya adalah:

  • Assessment master mostly melibatkan programming (C++ and Java)
  • Each subject macam ada 2 assessment dalam sebulan
  • Semua assessment INDIVIDUAL
  • Memerlukan analytical dan critical thinking yang sangat bagus (Saya memang tak!)
  • I AM A COMPUTER SCIENCE STUDENT NOT INFORMATION SYSTEM MANAGEMENT STUDENT LIKE MY BSc STUDY. (Tu yang penting!)
Here I attached a few picture shows how busy am I. Hamboi!

Class schedule untuk semester ni. Ada time sini and Malaysia lagi tu plak taw. hehe)

Programming in paper(Design coding la konon)

Programming again 

Group discussion (My lovely friends. Veronica, Zhino, Aisya, and Miad)

Programming again and again
 

Kata-kata semangat yang TAMPAL kat board! 

Programming lagi? hehe 

Ini la planner aku untuk November. Amacam? 

And this for December. Holiday bebeh.  


Nampakkan bezanya? So, apa pun aku kena put an extra effort to make sure i get my master on time. Tak nak la balik Malaysia tangan kosong. Tak best la kan. Nak gak balik-balik jadi System Engineer ke Software Engineer ke. Ewahhh. Tinggi cita-cita tu. And cita-cita aku paling besar dari degree lagi ialah aku nak kerja under SAPURA (Sapura Crest or Sapurakencana). 

P/s:Boleh tak nak cakap kalau aku further kat Malaysia mungkin tak macam ni TAPI ada hikmah aku study kat sini kan? :)


No comments: