Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Sunday, November 4, 2012

Eid Adha from Leicester

Ye. Seminggu yang lepas.
Just a some picture from Leicesterian.
Sharing an experiece raya from oversea.

Salam. Halo!

Raya? Seronok apa raya kat negara orang. Memang la tak seronok sebab tak ada family kan. Tapi ini semua pengorbanan. Untuk Aidiladha ni, pengorbanan kali ini yang paling besar dalam hidup aku setakat ni. Aku berjauhan dengan abah, mama, adik2, dan kawan2. Ye. memang berat. Aku tak tipu, bergenang air mata aku bila dengar takbir kat sini. But this was my second time menangis bila dengar takbir. My first time was when my parents went to haj. Ada la dalam 6 years ago. Time tu memang menangis teruk time solat raya sebab pergi dengan adik-adik and tok. Then macam Ya Allah, sedihnya jauh dengan mama and abah. TAPI kali ni even jauh pun, aku tak la sesedih dulu maybe sebab dah besar kot. hehe..

Anyway, raya dengan budak2 leicester kat sini memang best. The best things is kami dapat berbuka puasa bersama-sama Khamis malam Jumaat tu. Jumaat pula kami bekesempatan solat raya beramai2 kat hall dalam university. And sabtu baru celebrate dengan adanya makan2. Jumpa la nasi impit and kuah kacang, ayam tandori, mee kari, nasi bryani, and macam2 la. Sangat best! 

As usual, ada la gambar-gambar sebagai inspirasi untuk kawan-kawan dan adik-adik yang nak further luar negara.

Malam raya. Aktiviti berbuka puasa bersama


Sembahyang Raya



Sambutan Eid Adha bersama Malaysian di Leicester




P/s: Not bad raya di luar Malaysia ni. Bezanya tak bersama family tapi jarak tak penting dengan dunia teknologi sekarang. Skype ada, fb ada, whatsapp ada, viber ada. Macam2 la ada. Alhamdulillah. 





No comments: