Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Monday, November 5, 2012

Apa itu cinta, sayang dan suka?

"HOW CAN I LOVE WHEN I/M AFRAID TO FALL?"
"JODOH ITU RAHSIA ALLAH"

Salam. Hallooo..  :(

Eh. Kenapa emoticon sedih pula ni? Hmmm. Kita manusia penuh dengan perasaan. Macam-macam perasaan yang akan kita rasa. Kadang-kadang dalam tengah-tengah gembira, tiba-tiba kita akan rasa sedih. Kita sendiri tak akan tahu macam nak control perasaan tu. 

Kembali kepada topik, apa itu sayang, suka dan cinta? Bagi aku, kalau nak ada perasaan cinta tu, kena mulakan dengam suka kemudian jadinya sayang dan akhirnya cinta. Macam mana boleh ada perasaan suka? Suka boleh jadi bila kita dah mula senang dengan sesuatu. Katalah dalam satu perhubungan, suka boleh datang bila kita rasa bahagia dengan perangai seseorang. Dari suka boleh ada sayang. Bukan senang nak ada perasaan sayang. Sayang ni automatik akan ada dalam diri bila perasaan suka tu dah over the limit. So, kita tak boleh control untuk sayang seseorang. And mana datangnya cinta? Hmmm.. Aku pun tak sure. Maybe tak pernah tahu apa itu cinta kot.

Tapi apa yang aku rasa hari ni sangat lain. Ye aku mengaku aku ada suka seseorang sekarang dan perasaan suka dah mula jadi perasaan sayang. Untuk cinta? Insyallah akan datang masanya. Dengan cerita Mr Gajah sebelum ni, aku tak yakin dengan apa yang aku rasa. Mungkin ke si dia akan faham aku atau aku tak perlu tunggu dia faham aku sebaliknya aku jangan buat diri aku ni complicated sangat. Aku takut untuk commitment sebab aku takut sejarah berulang. Mr Gajah pernah pesan,

" Please give a chance for him to know you." 

Yup. I already gave that chance tapi mungkin ke dia akan sedar peluang yang aku bagi tu adalah untuk dia gantikan Mr Gajah? Jujur aku cakap, lepas Mr Gajah, aku susah untuk terima orang lain dan mereka tahu siapa mereka. Tapi si-awak yang aku pilih untuk bagi diri ini peluang untuk mencari pengganti. Aku harap dia sedar tentang hal ini.

Ok lah. Tak payah mengarut panjang. Just I still don't know what is CINTA actually. Insyallah, kalau ada jodoh aku dengan si-awak, mungkin dia boleh tunjuk aku apa cinta sebenarnya. Insyallah.

NOAH - SEPARUH AKU


Dengar laraku
Suara hati ini memanggil namamu
Karena separuh aku dirimu


P/s: I cried because of you and I want u to know what it means. If u are not ready for this long distance relationship, please let me know. It is not easy to have this kind of relationship. Sorry because make our skyping tonight into a worst situation.

No comments: