Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Tuesday, July 26, 2011

Kenapa kami?

Asal ada masalah.. Perempuan salah,
Asal putus di tengah jalan.. Perempuan salah,
Specifically, khas untuk perempuan..


Tak tahu la kenapa rasa nak post benda ni. Maybe sebab dah banyak dengar cerita sama kot. Bayangkan asal dengar cerita dari lelaki yang berlainan pasal hubungan cinta yang tak kesampaian ni, mesti mereka akan salahkan perempuan. Dengan alasan,"Ala, Si Gadis tu baru habis study and kerja. Baru nampak dunia luar macam mana. Biasa la tu.". Tapi kenapa mesti salahkan gadis-gadis fresh graduate ni? Pelikkan?


Memang semua perempuan lepasan Universiti macam tu ke? Aish. Risau aku. Yelah, lagi 5-6 bulan macam tu, Insyallah aku akan tamat pengajian. Tapi aku tak nak jadi seperti mereka yang dipersalahkan tu. Ada kemungkinan ke? Aduhai.. Jauhkanlah...


Kenapa mesti ada alasan Si Lelaki menyalahkan Si Perempuan jika benda ni tak betulkan? Tak puas hati la aku bila lelaki asyik menyalahkan perempuan je. Cuba la salahkan diri masing-masing dan jangan menyalahkan orang lain jika sesuatu hubungan tu tak berjaya. 

p/s: I promise I will be a good Mrs Gajah for you!  :)

No comments: