Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Monday, December 13, 2010

Idle and Invisible

Diam tak bermakna tak tahu
Senyap bukan tak mengambil tahu
Menyepi itu menghilang

Hidup ni kadang-kadang gembira bila ada kawan-kawan sekeliling tapi kadang-kadang gembira juga bila menyepi seorang diri. Menghilangkan diri bukan membenci atau mengelak dari sesiapa. Tetapi untuk mencari jawapan kepada persoalan dan melihat perwatakan manusia yang sebenar. Mereka takkan menunjukkan perwatakan sebenar depan kita tapi kita akan membuat mereka sedar bila kita lari menghilangkan diri dan berperangai seperti kebiasannya.

Bila kita dah terbiasa ada didepan mata mereka, sekali sekala perlulah mngecilkan diri supaya mereka sedar apa salah mereka dan apa yang patut ubah dalam kehidupan. TAPI manusia yang keras hati takkan sedar salah sendiri dan merasakan mereka adalah yang paling hebat dan sempurna di kalangan yang lain.

Biarlah mereka dengan kehidupan mereka. Biarlah mereka bahagia tanpa membuat orang lain merana. Biarlah mereka sedar kesalahan dan kesilapan mereka dengan sendiri bila kehilangan orang sentiasa di sisi. Bukan senang untuk menjadi sempurna tapi senang untuk menjadi paling teruk.

MENGHILANG BUKAN BERMAKNA BUTA,PEKAK, dan BISU tapi membutakan mata, memekakkan telinga dan membisukan diri adalah cara terbaik untuk membuat mereka BUKA MATA DAN SEDAR DIRI.

5 comments:

Kasih nur azie said...

saye tak pekak. tp rabun. saye tak pekak. cuma kurang dgr. saye tak bisu dan terlalu bnyk ckp.

Anonymous said...

mcm masalah besar je~

Nani Shahimi said...

k.jieha>>hahaha.. apa kak.. saya tak pekak tp rabun.. org pttnya saya tak buta la.. akk yang byk ckp kan???

sham>>x ada la.. mana ada masalah pn.. ;)

Anonymous said...

kalau xde masalah xkan la tulis post2 yg mcm ni~

Nani Shahimi said...

hahaha... memang dh xde la sekarang.. ;)