Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Sunday, December 9, 2012

Realiti Movie

Movie ada kaitan dengan realiti?
Kalau tak, takkan orang buat movie tu.
Tapi betul ke berkait?

Salam. Halloo.

Tadi aku baru je layan movie, AKU, DIA dan TONG SAMPAH. Aku dah banyak kali ternampak kat YouTube tapi tak nak layan sebab ingat tak best. Tu la orang kata, tak kenal maka tak cintakan. Tiba-tiba aku terlayan sebab nampak nama Beto Khusyairy. Aku macam fanatik gila kat Beto ni la. Masa kat Malaysia tak pula aku layan. Orang kata bila dah susah nak dapat, nak tengok, baru la terhegeh-hegeh nak cari. Boleh dikatakan hari-hari aku layan movie melayu kat sini taw. Belum lagi cerita aku layan radio bahasa ibunda aku. Haaaa.. (Itu nanti kita story okay!)

Comelkan Beto? :)


Eh. Back to the movie, movie ni agak menarik sebab aku rasa macam terkena batang hidung sendiri. Antaranya:

- Pelakon movie ni Beto (Amir), Siti Saleha(Sharnaaz), Razif Hashim (Hazwan)
  • Sharnaaz cakap nak further study kat oversea tapi kalau couple dengan Hazwan dia akan lupakan cita-cita dia. Kaitan dengan aku, aku memang ada cita-cita nak sambung oversea since habis diploma tapi mama aku suruh hold dulu untuk master or phd. Nak dijadikan cerita aku kenal Mr Gajah, and aku terus tak nak teruskan cita-cita aku sebab konon macam aku dah ready nak commitment. Tapi finally commitment dengan Mr Gajah ke mana, and I'm here! =)
  • Sharnaaz kata kalau yang belum pergi oversea pun Hazwan (Ex-bf) dia boleh cari gf lain, ini kan dia jauh. So, apa aku nak cakap ialah, yup benda ni sama dengan aku. Bila depan mata pun 'orang' tu boleh layan perempuan lain kan, bila aku jauh macam mana pula? Tapi aku ke oversea ni, luckily masa tu aku dah tak bercommitment dengan sesiapa pun. -)
  • Bila Sharnaaz dah start suka kat bf baru(Amir), ex dia pun terkedek-kedek datang balik. Ini pun satu kes. Tapi tak berani la aku nak cerita panjang. So, senyap je la. =)
Jadi, nampakkan apa persamaan dan kaitan? Apa yang aku nak cakap kat sini, memang sesebuah movie tu dibuat maybe berdasarkan pengalaman seseorang ataupun logik akal manusia. Bila aku tengok Aku, Dia dan Tong Sampah ni, buat aku terfikir balik apa yang aku buat selama ni betul ke atau aku perlu baiki semula apa yang aku dah buat. Kadang-kadang bila dah jadi and dapat petunjuk even dari movie pun akan buat kita fikir balik.


P/s: Boleh tak nak kata sebenarnya aku ni sendiri tak percaya dengan diri sendiri and still tak ready dengan commitment?

No comments: