Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Saturday, October 15, 2011

Cemburu?

Jealous? Cemburu? Iri hati?
Adakah perlu?
Kenapa tidak perlu?



Cemburu? Apa tu ye? Tipu la kalau kita sebagai manusia biasa tidak tahu apa itu cemburu. Cemburu biasanya datang dari dalam diri kita sendiri secara langsung mahupun tak langsung. Cemburu tanda sayang? Betul ke? Yup memang betul tapi mestilah kena tempat dan masa. Kalau ikut suka kita je nk cemburu, dah jadi cemburu buta pula.

TAPIKAN, apa perasaan kalian bila terpaksa membuang rasa cemburu for the sake of your relationship. Susahkan? exactly! Kalau dah asal-usul kuat cemburu, actually bukanlah kuat tapi agak ada perasaan cemburu tu, then tiba-tiba kena berubah demi seseorang. Mesti susahkan? The problem is, kenapa tak boleh ada perasaan cemburu?


  • Cemburu bila org tersayang lebihkan kawan dari diri anda sendiri.
  • Cemburu bila org tersayang abaikan diri anda disebabkan kawan perempuannya.
  • Cemburu bila org tersayang lebih memuji dan memandang seseorang perempuan dihadapan anda.


Yup, bagi lelaki maybe it nothing! For us, women, memang kita akan menimbulkan 1 perasaan yang kita tak dapat ungkapkan secara tiba-tiba tapi tak boleh diluahkan demi menjaga hubungan yang ada sekarang. Benar ke lelaki tidak ada perasaan cemburu? Atau cemburu tu disembunyikan disebalik perasaan ego yang ada. Fikir-fikirkanlah...

P/s: Cemburu tanda sayang? Kalau hilang perrasaan cemburu dalam hati, adakah akan makin hilang perasaan sayang kepada org tersayang? Anda yang perlu jawab...

No comments: