Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.

Monday, December 20, 2010

Jalan-Jalan Kaki di Shah Alam

Jom Jalan?
Jalan ya...
Exercise make us fit ok?


Haa... Berjalan taw bukan menggunakan kereta atau basikal. Pernah tak anda semua berjalan kaki sejauh satu pusingan Stadium Shah Alam termasuk depan Tesco Extra dan Giant? JALAN KAKI TAW. Then sambung terus ke Library Shah Alam sehingga la ke SACC Mall. Apa anda rasa agak-agak nya??? Dah boleh kurus tak??? Boleh kan??? hahahahahaha


The whole long day yesterday buat kerja luar yang menyebabkan saya terpaksa berjalan kaki berbatu-batu. Haha. Tapi memang seronok tak terkata-kata sebab this is my first experiece la. Sebelum ni kan pemalas sesangat sampai pergi kelas dari rumah yang belakang fakulti pun nak naik kereta. Mengada nya la awak ni Hanani. ;)


TAPI lepas berjalan-jalan (sambil membuat kerja ya) semalam, padan muka aku, kaki badan tangan semua sakit. Hari ni datang kerja seawal pagi dengan badan yang sakit macam baru lepas hiking kat Broga Hills ya. Bak Shahrul (Designer kat office aku la) cakap aku ni gemuk kan, semalam lepas merentas "bandar" selama 5 jam, yes! mesti saya dah kurus ok. Haha


Aish.. Aku ni dah la dari darjah 4 asyik mengelak untuk join merentas desa. Sampai sekolah menengah lak, nasib baik ada mama yang sama sekolah, boleh la aku skip merentas desa. Konon nak jadi volunteer untuk bagi check-point la, padahal malas nak "jalan" jarak jauh. Semalam tu kira pembalasan kepada aku la sebab mengelak untuk join merentas desa selama di alam persekolahan. PADAN MUKA KAU NANI!!!


*P/s kepada budak sekolah: Jangan la mencari alasan untuk tidak join merentas desa. Balasannya, anda akan dipaksa berjalan 1 SHAH ALAM ye...

No comments: