Ini Cerita Saya

My photo
Selangor, Malaysia
Simple:Talkative:Love my Si Putih much:Nerdy:Eat like monster:Good driver ever:Eldest in a family:Mummy's and Daddy's sweet daughter:What else??? Mr Gajah's EHEMMMMM.
Showing posts with label lelaki. Show all posts
Showing posts with label lelaki. Show all posts

Sunday, November 18, 2012

Lelaki dan Weekend


Lelaki owh lelaki
Tak susah nak faham mereka
Mereka tak secomplicated perempuan

Salam. Hye!

Tiba-tiba nak post pasal lelaki dan weekend. Kenapa? Sebab aku rasa perempuan kena faham. If not, perempuan akan rasa tak dihargai la tak disayangi la and tak macam-macam la. Padahal mereka bukan buat benda tak elok ke apa. (Backup lelaki pula aku ni. haha)

So, here a few things yang aku realize about them. Kalau tak percaya, perhatikan la BF or kawan lelaki anda semua. :)
  1. Weekend adalah hari mereka melepak dengan kawan-kawan. Kalau rasa terabai, itu perkara biasa.
  2. Kebiasaanya, weekend juga hari mereka bersukan. Badminton la futsal la. So, perempuan jangan merungut ok!
  3. Musim EPL. Kaum lelaki akan sibuk dengan bola. Mereka akan fokus dengan game either kat rumah or kat mamak. Jangan marah ye perempuan.
  4. Tidur sampai tengahhari. Nama pun tak kerja.
  5. Keluar and balik lewat malam. Biar je. Mereka bukan perempuan.
Jadi perempuan tak payah nak control lelaki sangat. Senang cerita, kalau kita nak lelaki tu layan kita macam mana yang kita nak, kita kena layan mereka dengan yang macam kita nak. Understood? 

P/s: Hey. This is what I saw about u. Senyap tak bermakna tak perhati. Don't worry. Tak ada marah ke apa. Kita sama-sama busy. Untunglah kita jauh. hehe


Sunday, November 4, 2012

Pesanan untuk seseorang

Salam. Hye lelaki.

Sudah-sudah la untuk tipu orang sana-sini. Orang sini ajak kahwin, orang sana ajak kahwin. Ingat kahwin ni benda main-main ke? Perempuan tak bodoh dan kami boleh fikir. Saya kenal awak wahai lelaki dan tolonglah jaga tindakan awak terhadap kawan saya. Saya kenal awak dah berapa tahun kan. Of course saya tahu perangai awak macam mana, Saya tak mahu kawan saya kena apa yang saya kena. 

Kalau betul awak dah berubah, buktikan benda yang sebenar awak dah berubah. Lelaki, ini Malaysia ok. Tak besar pun. Awak pusing-pusing tipu perempuan pun, perempuan tu mungkin akan ada kaitan dengan saya. Even saya jauh beribu batu kat UK ni tapi perbuatan awak tetap sudah terkantoi. Ala lelaki, nak tipu macam mana kalau sekarang dunia makin maju. Facebook tu semua kita boleh tahu pasal orangkan? So, tak payah nak terus menipu ok!

Pesanan ni khas untuk awak wahai lelaki. Tapi kalau ada lelaki lain yang terasa, maafkan saya. Saya cuma mahu sampaikan kebenaran yang patut lelaki lain tahu. Kami perempuan, kami tak lemah. Kami perempuan, kami tak bodoh. Kami perempuan dan kami boleh berdikari.

Sekian, terima kasih~